نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3267
-
الف
+

توسعه روابط فرهنگی ایران و افغانستان، سبب گسترش همکاری های دو کشور خواهد شد

وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در غرب افغانستان با رئیس دانشگاه هرات دیدار و گفتگو کردند.

وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در غرب افغانستان با رئیس دانشگاه هرات درباره مسائل فرهنگی دوجانبه دیدار وگفتگو کردند.

به گزارش آی فیلم2، در این دیدار عبدالله فایز، رئیس دانشگاه هرات ضمن تشکر از برگزاری اولین نمایشگاه کتاب جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه هرات، افزود: حقیقتاً برگزاری نمایشگاه کتاب در دانشگاه هرات سهولت خوبی در زمینه تهیه کتاب برای دانشجویان دانشگاه هرات و دیگر دانشگاه های خصوصی و مراکز علمی هرات به وجود آورد و این بهترین هدیه از طرف جمهوری اسلامی ایران برای دانشجویان هرات محسوب گردید که جوانان دانشجو در رشته های مختلف توانستند کتابهای مورد نیاز درسی و مطالعاتی شان را به راحت ترین وجه ممکن تهیه نمایند.

وی در ادامه افزود: در سفری که به جمهوری اسلامی ایران داشتم، ضمن سفر به شهر اصفهان، از دانشکده هنر آن هم بازدید کردم و در جلسه و صحبتی که با رئیس دانشکده هنرهای زیبای اصفهان صورت گرفت قرار شد پس از خواهر خواندگی دانشگاه هرات با دانشگاه اصفهان،  تفاهم نامه ای به امضاء برسد.

فایز در ادامه افزود: وقتی ما بتوانیم هنر و فرهنگ را گسترش دهیم، توسعه فرهنگ سبب بالا رفتن سطح روابط بین دو کشور خواهد شد.

رییس دانشگاه هرات در ادامه اظهار داشت: همچنین قصد داریم تا چند رشته دیگر را از جمله باستان شناسی، هنر فرش و ... در دانشگاه هرات اضافه نماییم که نیاز است دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران در این زمینه ما را یاری نمایند. دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران شرایط کامل ادامه تحصیل را برای دانشجویان افغانستانی دارند.

رئیس دانشگاه دولتی هرات خاطر نشان کرد: توصیه بنده به دانشجویان جهت ادامه تحصیل این است که بهترین مکان برای ادامه تحصیل، دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران می باشد، زیرا به جهت هم زبان بودن کشور افغانستان، با جمهوری اسلامی ایران، آموزش به زبان مادری بسیار به مراتب بهتر و موثرتر نسبت به سایر زبان ها می باشد.

در ادامه رضایی دستجردی، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات درسخنانی اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه کتاب با همکاری دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه هرات یکی از برنامه های خوب و موفقی بود که در ولایت هرات اجراء شد و امید است که شرایط لازم برای برگزاری این نمایشگاه برای دانشجویان ولایت هرات همه ساله در زمان و موعد مشخصی مهیا گردد.

رضایی دستجردی در ادامه افزود: مرکز فرهنگی ایران، جهت هرگونه همکاری در خصوص برقراری روابط دانشگاه هرات با دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران جهت تبادل مسائل علمی آموزشی، فرهنگی هنری و ...  آماده می باشد.

وی در ادامه افزود: این مرکز، جهت امضاء تفاهم نامه های دانشگاهی به خصوص دانشکده هنر دانشگاه اصفهان و برقراری روابط فرهنگی بین دانشگاه های دیگر، از هیچ سعی و تلاشی دریغ نخواهد نمود.

در ادامه رضایی دستجردی از بخش های مختلف کتابخانه مرکزی و همچنین محل نگهداری مونوگراف (پایان نامه ها) تحصیلی دانشجویان دانشگاه هرات بازدید کرد و به مسئول کتابخانه دانشگاه هرات قول مساعدت در خصوص تهیه کتب مطالعاتی و کتب مرجع با این کتاب خانه را ارائه کرد.

ح ح 

نظر شما
ارسال نظر